خانه / خواص گوشت بوقلمون / خواص مصرف گوشت بوقلمون در طب سنتی، دوران بارداری

خواص مصرف گوشت بوقلمون در طب سنتی، دوران بارداری

فواعد و خواص مصرف گوشت بوقلمون در طب سنتی، دوران بارداری، سالمندان، کودکان، افراد مبتلا به تیروید و بیماریهای خاص بسیارزیاد است.

خواص مصرف گوشت بوقلمون

سرانه مصرف گوشت بوقلمون

امروزه سرانه مصرف گوشت بوقلمون در کشور بسیار افزایش یافته، خواص و فواید مصرف گوشت بوقلمون بسیار زیاد است. درادامه مطلب چندموردازمهمترین خواص مصرف گوشت بوقلمون را ذکرمیکنیم. روی، مس، پتاسیم و سلنیوم از مواد معدنی بسیار مهمی هستند که فراوان درگوشت بوقلمون یافت میشوند. بوقلمون تازه، لاغر، ارگانیک مرتعی بهترین نوع بوقلمون است که در شرایط انسانی و بدون آنتی بیوتیک پرورش یافته است. بوقلمون های کارخانه ای اغلب در طول فرآوری با نمک، آب و سایر مواد نگهدارنده تزریق می شوند برای کاهش عمر مفید هزینه ها. بوقلمون های مرتعی با دسترسی به پوشش گیاهی نیز از نظر امگا 3 سطح بالاتری نسبت به بوقلمون های کارخانه دارند.

 

 

خواص مصرف گوشت بوقلمون

آیا مصرف روزانه گوشت بوقلمون برای بدن مفید است؟

مصرف روزانه گوشت بوقلمون برای کودکان و همچنین سالمندان  بسیار مناسب می باشد.گوشت بوقلمون دارای  پروتئین بالا و چربی کمی است. گوشت بوقلمون دارای  فسفر، آهن، پتاسیم و ویتامین های B است.در گوشت بوقلمون اسید آمینه وجود داردو می تواند در بدن از تجمع سرب و جیوه جلوگیری کند. همچنین به کارکرد کبد برای دفع سموم بدن بسیار کمک میکند.گوشت بوقلمون درناحیه سینه سفید رنگ  است که کم چرب است و دربخش های ران قرمزوتیره است.جالب است بدانیدمصرف روزانه گوشت بوقلمون می تواند حدود نیمی از اسید فولیک  که در روزانه بدن به آن  نیاز دارد را  تامین کند. گوشت بوقلمون منبع بسیارغنی برای روی، پتاسیم، پروتئین، ویتامین های B1 و B3  و B6 و B12 و همچنین اسید آمینه ترپپتوفان به حساب می آید.

خواص مصرف گوشت بوقلمون

  •  گوشت بوقلمون منبع سالم پروتئین 

گوشت بوقلمون یک ماده غذایی سرشار از پروتئین میباشد. پروتئین در رشد و نگهداری ماهیچه ها بسیارمهم است. این ساختار به سلول ها و به منتقل کردن مواد مغذی در بدن شما کمک می کند. علاوه بر این،افرادبایک رژیم غذایی با پروتئین بالا  احساس سیر بودن میکنندو وزنشان کاهش می یابد. اسیدآمینه تریپتوفان، نقش اساسی در سیستم ایمنی بدن ایفامی کند. متابولیت های تریپتوفان (مولکول های ناشی از تجزیه تریپتوفان در بدن) اثر داروهایی را دارند که برای کاهش وپایین آوردن علائم بیماری ام اس استفاده می شوند. بیماری ام اس یک نوع بیماری‏ مربوط به سیستم ایمنی بدن است.گوشت بوقلمون منبع غنی از مواد معدنی است.

  • مصرف روزانه گوشت بوقلمون وجلوگیری از ابتلا به سرطان

در ادامه خواص و فواید مصرف گوشت بوقلمون لازم به ذکر است اسید آمینه تریپتوفان در فعالیت سلول های T بسیارحیاتی هستند. سلول‏ های T یک نوع از سلول ‏های سیستم ایمنی بدن هستند که میتوانند سلول‏ های سرطانی را از بین می‏ برند. در فقدان تریپتوفان، سلول T فعال می میرند. جالب است بدانید مصرف گوشت بوقلمون بی خوابی را کم می کند. ماده تریپتوفان که در گوشت بوقلمون فراوان یوجوددارد، توسط مغز برای تولید سروتونین استفاده می شود. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که بدن راتقویت می کند. سلنیوم یک ماده مغذی دیگر است که در گوشت بوقلمون وجوددارد و باعث افزایش و بهبود خواب و افزایش ایمنی بدن می شود. گوشت بوقلمون غنی داری مقدارزیادی آهن است. آهن دربدن انسان برای تولید خون و انرژی بسیار ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *